Outdoor Brand – Indoor Marketing

brand

Outdoor brand – indoor marketing

2018. májusában valósította meg a Terragora Közösség az Outdoor Brand – Indoor Marketing címet viselő ifjúsági cseréjét a felsőtárkányi Park Hotel Táltosban. 3 ország (Magyarország, Románia, Szerbia) 42 fiatalja vehetett részt a 10 napos KA1-es Erasmus + mobilitás projekten, melynek témája brandépítés a kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetenciák fejlesztésével. Projektünk alapötlete az volt, hogy a résztvevő szervezetek fiataljaival közösen, az adott országok és az EU vállalkozási lehetőségeit megvizsgálva létrehozzunk egy olyan brandet, mely a jövőben akár valós piaci megjelenésre is alkalmas lehet. Elsődlegesen a nemformális tanulási folyamatokat hívtuk segítségül, másrészről jó példák bemutatásával és megismerésével értük el ezeket a célokat.

A megvalósult projektet az Európai Unió támogatta, az Erasmus + programon keresztül.

Az „Outdoor Brand – Indoor Marketing” elnevezésű projektünk alapötlete a 3 szervezet közös tevékenységeiből született: közösségi kertészkedés, túrázás, környezetvédelem. Mindhárom egyesület outdoor munkái során felmerült a probléma: egy rövid kertészkedés, túra után ne kelljen átöltözni, ne legyen mindenünk saras, a ruhánk, táskánk egyszerre legyen alkalmas a civil életben és könnyítse a kinti munkáinkat is. Ezek mentén született meg a csere témája: tervezzünk egy számunkra hasznos, praktikus kollekciót, melyet a mindennapjainkban is hordhatunk. A projekt előkészítése során ez az alapötlet a projekt célrendszerével egyesítve kicsit átalakult: a ruhatervezés nem célként, hanem mint a fejlesztendő kompetenciák eszközeként jelent meg, e vonal mellől indulva jártuk végig a vállalkozási lehetőségeket, a marketing világát, a digitális tervezői programokat.

Programjaink 4 kompetencia fejlesztésére irányultak, melyekhez különböző, nem-formális tanulási módszereket alkalmaztunk, például: jógyakorlatok, kultúrestek, kiscsoportos feladatok, kutatómunkák, tervezés, kerekasztal beszélgetések, interaktív programok, szabadtéri programok, közös főzés, varrás,…

A projekt egyaránt fejlesztette az egyének és az általuk képviselt szervezetek kezdeményezőképességét, kreativitását, vállalkozói kompetenciáját érdekes, fiatalos, interaktív módszerekkel. Mindezeken túl a Brand alapjainak kialakításával egy olyan eszközt kaptunk, amit érdemes továbbvinni, továbbfejleszteni egy tényleges termék kialakításáig, reményeink szerint Ifjúsági Kezdeményezés keretében.

A résztvevőkre egy új helyzetbe kerültek, megismerkedtek más országok lehetőségeivel, hátrányaival. Ehhez hozzájárult a sok közös feladatmegoldás és eszmecsere, amely a személyi fejlődésre és gondolkodásmódra is hatással volt. Olyan interkulturális kompetenciákat sajátítottak el a témakörben, amellyel fejlődnek a készségeik, jobban és határozottabban át tudják gondolni az életük, karrierjük, munkájuk és/vagy vállalkozásuk következő lépését, legyen az egy felmerülő probléma, továbblépés, fejlődés lehetősége. Az Erasmus + program adta lehetőségeket tovább tudják vinni akár egy EVS, akár egy ifjúsági cserére, így generátorai lehetnek társaikra, más országok fiataljaira, további programokra. A fiatalok részt vehettek egy Európai Unió által finanszírozott projektben, aktívan alakították azt, amely jó referenciaként szolgál a munkavállaláshoz, vagy a saját hazájukban szervezett projektekben.

Brand logo

Brand kiadvány

Brand molino

Brand video